Translate

Popular Posts

Friday, July 6, 2012

Castor Oil














Castor Oil from Facebook

Castor Oil from the Blog * click below  http://maryashleyhealthandbeauty.blogspot.com/
More about Castor Oil




Castor Oil cold pressed minyak Jarak dan kegunaannya..

1.Sakit otot dan saraf

kesakitan yang disebabkan oleh otot atau masalah saraf dan radang saraf, seperti sciatica, boleh dirawat dengan memampatkan minyak kastor luar.

Satu kajian oleh Institut Meridian menunjukkan bahawa beberapa penyerapan 'Transdermal minyak kastor berlaku apabila ia diurut atau diletakkan pada kulit. Ciri-ciri anti-radang membantu untuk mengurangkan kesakitan dan ketegangan di dalam badan.
Untuk melegakan sakit otot atau saraf sakit, urut ke atas kulit atau rendam tuala atau kain kapas yang lembut dalam minyak jarak dan letak di kawasan sakit.

Bungkus dengan plastik untuk mmengelakkan titisan minyak. Tuala panas atau botol air panas boleh digunakan di atas untuk berehat otot dan penembusan kelajuan komponen minyak kastor melalui kulit ke dalam otot.


2. Untuk Kedut (sharing is caring)

Minyak jarak membantu untuk mencegah kedutan apabila digunakan dengan kerap.
Minyak jarak adalah pilihan yang baik kerana ia tidak mempunyai bau Walaupun minyak jarak tidak meninggalkan rasa berminyak pada kulit anda, ia masih tidak mungkin menjadi pilihan yang baik jika anda mempunyai kulit berminyak.

langkah 1
(cold pressed) Jenis minyak adalah lebih halus diproses, jadi ia tidak akan menyumbat liang roma.

langkah 2
Sapukan lapisan cahaya minyak kastor di bawah mata dan di dahi anda, di mana kedutan mungkin lebih menonjol. Minyak jarak juga boleh digunakan pada kedut leher

langkah 3
Urut minyak ke dalam kulit anda sehingga ia diserap sepenuhnya. Anda tidak perlu menggosok terlalu kuat atau memohon terlalu banyak tekanan. Gosok ringan atau tepuk untuk mengelakkan regangan kulit anda.

langkah 4
Sapu sebelum tidur supaya kulit anda mempunyai masa semalaman untuk menyerap minyak. Basuh muka anda pada waktu pagi dengan menggunakan air suam.

3. Untuk Rambut

HOW TO APPLY CASTOR OIL FOR HAIR
Credits to: Aug 11, 2011 | By Stephen Harding Livestrong.com

Castor oil has many uses. It's often ingested as a laxative but is also thought to benefit the hair when applied as a mask or wash. Carefair.com suggests a weekly treatment of castor oil for the hair to maintain smoothness and softness. Castor oil is sometimes used as a natural home remedy for hair loss. The application of this oil, whether effective in preventing hair loss or not, is like any other oil and can provide extra moisture to hair. Castor oil is odorless, unlike many other oil products suitable for hair.

Step 1
Mix 1/4 cup castor oil with 1/4 cup water directly before hair treatment.

Step 2
Massage the scalp and hair down to the ends with the mixture.

Step 3
Rinse the hair with warm water. When possible, wrap the hair with a towel and leave it overnight for intensive hydration treatment.

Read more: http://www.livestrong.com/article/86243-apply-castor-oil-hair/#ixzz1zpfzmJNs



4. Untuk Kesuburan ( Wanita yang sukar hamil)

Minyak Jarak meningkat kesuburan
Minyak jarak dila disapukan pada perut bolih membaikki penyakit2 dalam usus dan peranakkan yang seterusnya bolih meningkatkan kessuburan.

Jika anda sedang mencuba untuk hamil, gunakan minyak jarak pack mulai lepas habis haid iaitu hari ke8 hingga hari ke 12. Kain tuala yang telah dibasahi dengan minyak jarak diletakkan atas perut dibahagian ari2 selama
30-60 minit. Diatas tuala berminyak letakan plastik dan diatas plastik diletakkan bag air panas (hot water bottle).

Selepasa rawatan. tuala belumur minyak jarak dimasukan dalam bag plastik dan disimpan dalam fridge. Ia bolih diulang pakai sebanyak 20-30 kali

Anda juga bolih beli sendiri minyak jarak dikedai runcit dan sediakan tuala muka untuk buat pek minyak jarak dengan melumurkan minyak kepada tuala muka tersebut.

No comments:

Post a Comment